587 geen midden en hoog

Alles over onze geliefde MFB boxen in deze categorie.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Lucasamerongen

10 feb 2020, 20:39

Helaas helaas. 1 587 heeft toch nog een probleempje :shifty: na een goede luister test met wat hoog volume. Merkte ik dat de ene box een beetje hol klonk in het midden en hoog. En even later begaven ze het beiden :doh:

Nu had ik al wat problemen met een slechte speaker connector. Die even bij gebogen maar helaas geen resultaat. Dus eerst maar eens even in de service manual duiken.

Aangezien het laag wel goed werkt en ze tegelijk "uit" gingen lijkt me het probleem in de filter te zitten. Ik zal daar 6412 en 6409 vervangen voor nieuwe en kijken of ik er weer leven in krijg.

Beide speakers door gemeten en geven juiste waardes aan dus ze zijn niet opgeblazen. Ik heb nog geprobeerd te meten met mn osciloscope maar dat geeft een nare brom in het laag. En aangezien ik mijn eerste oscilloscoop nog maar 2 weken heb ben ik erg voorzichtig met dingen meten.

En nog een vraagje is het normaal dat de versterker plaat bij hoog volume erg warm kan worden? Ik kon hier niks over vinden in de gebruiksaanwijzing of dergelijke.
Diagnose is net als een puzzel maar dan met heel wat puzzelstukjes :lol:
sjonny

10 feb 2020, 23:47

Zal ongetwijfeld speaker relais zijn.
Deze zal vuil zijn vermoed ik.
Lees eens door t topic van mfb speakers heen hier staan veel tips en weetjes over allerlei dingen wat mfb aangaat zeker de 587.

John
Eeeeeuh das ook leuk maar waar zal ik nu eens aan beginnen?
Lucasamerongen

11 feb 2020, 16:04

Kom ik thuis van school zie ik van de andere box geen groen lampje. Thermal fuse doorgebrand.. probleem na probleem. Dan doen ze het even en daarna gaan ze weer kapot.
Diagnose is net als een puzzel maar dan met heel wat puzzelstukjes :lol:
mae
Donateur

12 feb 2020, 03:03

Vintage apparatuur moet je ook niet onbeheerd of ongebruikt aan laten staan. Dat geldt eigenlijk ook voor moderne apparatuur maar dat is vaak nog wel te overzien.
Plaats reactie