Het Grote GloeiendeGeleTandwielpest Topic!

De compact cassette was een schitterende uitvinding van Philips en werd een wereldwijd succes. Ook bandrecorders blijken een tijdloos populair medium.Kun jij ook geen genoeg krijgen van die sfeervol draaiende spoelen? Deel hier je magnetische passie!

Moderator: Moderators

Remi
Donateur

de tandwielen kan je inmiddels op Ebay vinden, hier komen ook onze tandwielen voor de DCC's vandaan dus dit lijkt mij dik in orde.
plaatje:
N5151 tandwielen.jpg
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
E-man
Donateur

Had dat cassettedeck wat ik eerst had uiteindelijk naar de gemeentewerf gebracht omdat er geen tandwielen voor te krijgen zijn.
Toen een FC141 gekocht waar tandwielen voor aangeboden worden in de mfb shop, maar die bleken helaas niet goed.

Gelukkig kwam ik die verkoper uit Polen tegen en heb daar een set FC141 tandwielen besteld. Die heeft mallen gemaakt van de originele tandwielen en verkoopt gegoten versies. Past echt helemaal precies, lopen soepel, absoluut een aanrader. Heb nu een tweede FC141 binnen en daarvoor is nu een setje onderweg.

https://www.ebay.nl/itm/165365041797
:dance: 22AH567 :dance:
:dance: 22RH544 :dance:
Ickxsz
Donateur

Niet helemaal off-topic:

Er zijn heel veel soorten 3D-printers, methodes, software (Fusion 360 is een veel gebruikte), bestanden en materialen (tot en met titanium aan toe), die allemaal hun voor- en nadelen (zoals kosten, eigenschappen) hebben.

Ik heb een Excel-bestand gemaakt met een overzicht van veel merken en typen 3D-printers, methodes, software, materialen en bijbehorende voor- en nadelen, die ik een jaar geleden bij elkaar heb geharkt met wat er op het net over gezegd wordt, inclusief de bronnen.

[bijlage]

Dirk
Bijlagen
3D-printmethoden2.xls
(35.5 KiB) 26 keer gedownload
Delius

Beste leden,
Ik zoek me helemaal suf: welke tandwielen zitten er in de F6335. Ik zag wat oude draadjes maar tot een concrete oplossing leidde het niet.
Hoop op jullie hulp!

Groet!
snameroc
Donateur

Ik heb ze ook niet kunnen vinden maar had nog tandwielen van video recorders uit de reparatie tijd van die apparaten samen met een uit een setje van een ander philips recorder heb ik hem kunnen herstellen. Het is een hele operatie hoor.
B641BB72-159C-470B-808F-2027062FFA8C.jpeg
Delius

snameroc schreef: 21 mei 2023, 22:12 Ik heb ze ook niet kunnen vinden maar had nog tandwielen van video recorders uit de reparatie tijd van die apparaten samen met een uit een setje van een ander philips recorder heb ik hem kunnen herstellen. Het is een hele operatie hoor. B641BB72-159C-470B-808F-2027062FFA8C.jpeg
Ik heb inderdaad wat op eBay gevonden en besteld.
https://www.ebay.nl/itm/164758202965?mk ... media=COPY
markslag
Donateur

20230713_175913Philips.jpg
Daar heb ik ze ook besteld voor mijn FC930.
helaas naar een paar uren is het links mis gegaan. Geen idee waarom deze nu al stuk is gegaan.
snameroc
Donateur

Het begint er op lijken dat de “ rubber” rode geen lang leven beschoren is. Het is niet de eerste defecte die ik zie. De massieve rode zijn veel beter welke ook veel geleverd worden voor allerlei andere loopwerken.
markslag
Donateur

snameroc schreef: 14 jul 2023, 07:31 Het begint er op lijken dat de “ rubber” rode geen lang leven beschoren is. Het is niet de eerste defecte die ik zie. De massieve rode zijn veel beter welke ook veel geleverd worden voor allerlei andere loopwerken.
Ok dus jij hebt dit ook al gezien, ik was bang dat ik bij de montage iets fout had gedaan.(alhoewel je daar weinig verkeerd aan kunt doen)
Ik denk dat de aansluiting van de basis van dat tandwiel met die 4 Y vormige uitsteeksels te dun is waardoor het makkelijk afbreekt.
Of dat dit een wat mindere batch was en andere tandwiel in de FC930 zag er nog goed uit.
gromsound
Contacteer:

waaruit we kunnen afeiden dat er blijkbaar nog steeds geen goed verwerkbaar alternatief is voor het veerkrachtige plastic/rubber. deze aanbieder gebruikt gietvormen ipv 3D prints, misschien was het wel 'gorilla plastic'?

tja het moet toch echt voortaan met hardplastic, dan maar wat meer herrie uit het loopwerk. :(
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
knarF
Donateur

'Das Produkt ist neu, handgemacht aus Polyurethanharz. Kein 3D-Druck [Not a 3D print]. Gute Qualität, getestet.'

Een tijd geleden ook gekocht bij deze verkoper op Ebay, voor in m'n N2208 nadat ik die van Thomas er al in geknutseld had: die laat ik dan maar beter zitten..
snameroc
Donateur

De minder flexibele rode zijn wel goed.
Ik heb bij de flexibele zoals hierboven ook al gezien dat de tandjes afbreken in de dcc600
Berichtje sturen naar de leverancier krijg je vast nieuwe
markslag
Donateur

Ondertussen contact gehad met de leverancier. Hij stuurt een nieuwe set.
Zijn set bestaat uit 2 losse units terwijl de set van Philips uit 3 losse units bestaat.
Misschien dat daarin het probleem zit?
Zag dat er nog en leverancier is : Silicone Mind Studio.
Die maakt hem wel in 3 delen.
Siliconmind.jpg
snameroc
Donateur

Ook met die heb ik goede ervaring. Ik denk dat die eerder op de markt was.
gromsound
Contacteer:

de weekproductie voor snameroc:
K7sets.jpg
K7sets.jpg (30.68 KiB) 163 keer bekeken
en weer kunnen 5 apparaten gered worden van de stort 8)
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
Plaats reactie