RF AMP Board!

Natuurlijk is er meer in de wereld dan alleen vaderlands trots. Waar stoeien we nog meer mee? Laat het hier zien!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
johanh

17 sep 2021, 13:42

Hoi iedereen,

Nu heb ik een Sony DAT model DTC-57es, Nu is het zo dat deze echt slecht speeld soms krakend geluid, en soms niets, ook loopt de tijd soms niet eens mee of niet juist, ook knipperd dan ook op de display het 48Mhz icoontje!!! :( :?: :?

soms dan na een paar keer heen en weer te spoelen zonder of met geluid komt alles weer goed en dan blijft het wel goed, maar zet ik deze uit en de volgende dag aanzet weer het zelfde probleem, ik heb wel al de micro swiches geultrasoonbad gegeven en contactspry.
ook de koppen heel voorzichtig gepoest met alcohol en de gelijders en aandrukrol enz..

kan het zijn dat er teveel vet is die ervoor zorgd dat bij play de aandrukrol op het laatste moment tegen de kapstand as drukt, het niet goed genoeg doet??

ik heb gekeken en is wel veel vet denk ik, en is doorzchtig vet, ik weet niet of deze goed merk of het juiste vet is.
het vet dat ik gebruik is: MOLYKOTE 33 MEDIUM , is deze goed voor plestic en metale onderdelen??

Oja, ook deze vraag nog; Als ik de RF AMP Board elco's wil vervangan door nieuwe, MOET ik deze dek weer afstellen voor perfect optenemen en afspelen, of is dat niet nodig?
(Ik zie wel dat er nog geen lekkende elco's tezien zijn)
johanh

04 okt 2021, 06:24

Hoi even update, de elco's zijn vervangen nu!

is het dan nodig deze trommel koppen afteregelen opnieuw?
Robertvs
Donateur

04 okt 2021, 07:51

Heeft het vervangen vd elko's de genoemde klachten opgeheven?
Zo ja, dan hoef je niets af te regelen. Lijkt me sowieso niet nodig :wink:
541, 544, 585, (F9638 unrefurbished in dit theater)
snameroc
Donateur

04 okt 2021, 09:40

Hij is ooit afgeregeld met goede elkos dus in mijn ogen staan die feiten los van elkaar.
johanh

05 okt 2021, 01:10

nee, werkt goed met het geluid ook na opname, maar nu merk ik dat deze bij het uithalen de band niet goed terug neemd aan de linker draaispoeltje, en hoor je net een geluid dat een paar tandjes van plestic tegen en over elkaar slippen, dan doet deze van zelf de bandgeleiders weer naar voor voor de band, en dan bij weer ((uit zichzelf) terug tenemen, en dan doet hij de band wel weer goed in de tape trekken, raar, maar heb de viltjes vervangen en ook met isopro, de draaispoeltjes schoon gemaakt, maar bij het afhalen van deze spoeljes, merkte ik dat er geen veertjes in en achter zaten, kan iemand mij aan deze veertjes helpen, het is voor het model Sony DTC-60es deck.

alvast erg super bedankt voor jullie hulp mensen en hopelijk kan iemand me hier aan deze veertjes helpen die bij montage achter de draaispoeltjes moeten komen te zitten, waarschijnlijk vandaar het niet goed inrijgen van de tape, en het plestic tand slijtend geluid.

Afbeelding
snameroc
Donateur

05 okt 2021, 06:30

Vraag don van der deijl op facebook die zit veel in die apparaten.
johanh

08 okt 2021, 00:00

oke, bedankt maar heb geef facebook en andere vormen van sossiaal platform enz, kan ik een email van hem ergens krijgen of vinden, alvast erg bedankt voor je reactie.
snameroc
Donateur

08 okt 2021, 09:14

Helaas heb ik geen mailadres van hem maar als je zijn naam in google typt vind je hem op diverse sites. Misschien dat je hem daarmee kunt bereiken.
Hij woont in Dordrecht en werkt officieel in de reparatie branch volgens mij.
johanh

09 okt 2021, 01:22

oke, hopelijk vind ik iets over deze pzrsoon, waarmee ik dan contact kan opnemen, alvast super bedankt voor U reactie op mijn vraag; :wink:
Plaats reactie