Nu heb ik een Sony DAT model DTC-57es, Nu is het zo dat deze echt slecht speeld soms krakend geluid, en soms niets, ook loopt de tijd soms niet eens mee of niet juist, ook knipperd dan ook op de display het 48Mhz icoontje!!!

soms dan na een paar keer heen en weer te spoelen zonder of met geluid komt alles weer goed en dan blijft het wel goed, maar zet ik deze uit en de volgende dag aanzet weer het zelfde probleem, ik heb wel al de micro swiches geultrasoonbad gegeven en contactspry.
ook de koppen heel voorzichtig gepoest met alcohol en de gelijders en aandrukrol enz..
kan het zijn dat er teveel vet is die ervoor zorgd dat bij play de aandrukrol op het laatste moment tegen de kapstand as drukt, het niet goed genoeg doet??
ik heb gekeken en is wel veel vet denk ik, en is doorzchtig vet, ik weet niet of deze goed merk of het juiste vet is.
het vet dat ik gebruik is: MOLYKOTE 33 MEDIUM , is deze goed voor plestic en metale onderdelen??
Oja, ook deze vraag nog; Als ik de RF AMP Board elco's wil vervangan door nieuwe, MOET ik deze dek weer afstellen voor perfect optenemen en afspelen, of is dat niet nodig?
(Ik zie wel dat er nog geen lekkende elco's tezien zijn)