22AH386 en head-Fi?

Wat hang jij aan het andere eind van de kabel? Alle over voor-, eind- en geïntegreerde versterkers hier.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
BjörnBongo

29 nov 2021, 22:01

Hey allemaal, ik ben nieuw op het forum. En kom hier terecht door 2 versterkers die ik vorig jaar heb gekocht. Ik kocht 2 dezelfde philips versterkers van het type 22AH386. 1 versterker werd volledig in orde gezet en gebruik ik nu als dagelijkse driver voor mijn platen, cd's, spotify. Door 2 JVC speakers. (De andere versterker werkt ook perfect en gebruik ik nu als versterker in mijn tuinhuis/mancave. Ik ga deze vermoedelijk verhuizen naar mijn bureau omdat het zonde is van de versterking.)

Het klinkt allemaal heel goed maar ik zit met een probleem. Gezien de gezinsuitbreiding moet het stiller in huis zijn en zeker ’s avonds wanneer ik naar mijn muziek luister. Ik ga er van uit dat ik een goede koptelefoon moet gaan gebruiken. Ik heb wat basgitaar materiaal verkocht waardoor ik nu een budget heb van 800 euro om iets kwalitatief langs me neer te kunnen zetten.

Ik ga er van uit dat ik enkele opties heb en ik vraag graag rond aan mensen met ervaring over wat zij zouden doen.

Optie 1: Ik koop een degelijke hoofdtelefoon zoals de Hifiman Sundara of Focal Elegia, een hoofdtelefoon versterker zoals de Shiit vali2+ en haal signaal van de tape out om dan de muziek af te spelen.
Optie 2: Ik spendeer wat meer geld aan de hoofdtelefoon en ga rechtstreeks in de headphone output van de versterker. Heb jullie enige ervaring met de hoofdtelefoonversterking die ingebouwd is in de 22AH386 en kwaliteit?3

Iemand andere ideetjes?
Will
Donateur
Contacteer:

29 nov 2021, 23:13

De koptelefoonaansluiting van de 386 zit gewoon achter de eindversterker. Dus "parallel" aan de luidsprekers.
Met een weerstand van 390 ohm in serie met de koptelefoon om het signaal wat te verzwakken.
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.
Plaats reactie