Grundig CD3000 Probleem

Digitale schijfjes en analoge MFB boxen gaan ontzettend goed samen... Alles over CD spelers, DAC's en loopwerken hier!

Moderator: Moderators

Magnavox80

13 jan 2022, 12:32

Hallo Allemaal,

Ik heb een Grundig CD3000 speler die ik graag in orde wil maken, maar de speler heeft een probleem.
De speler gaat uit zichzelf elke keer op play, dit zorgt ervoor dat de lade vanzelf dicht gaat.
Soms gaat de lade niet helemaal dicht, een klein stukje maar.
Nu heb ik de speler open gemaakt en even gekeken, ik denk dat de laser unit continu op zoek is naar een cd, deze gaat heen en weer, als ik op stop druk dan houdt hij op, om daarna weer een cd te scannen. (althans dat denk ik, het laser oog gaat heen en weer).

Een ander probleempje is dat de klep die de cd in de lade drukt (waar het veertje aanzit) een probleem geeft om te lade te openen. als ik deze eraf haal gaat de lade open, zodra ik deze weer in elkaar zet blijft de lade haken.

Excuses voor de misschien onduidelijke uitleg, maar ik vind deze speler een mooi ding en misschien weet iemand wat hier aan de hand is.
Forumlid Bram Jacobse heeft voor mij al een keer een CD670 gerepareerd, deze doet het nog steeds goed, dus misschien dat ik hem een PB stuur.
Alle tips zijn welkom!
Plaats reactie