De quadrodemo 2023

In dit gedeelte lees je alles over werkzaamheden aan de website. Ook lees je over de laatste updates en kun je zelf suggesties voor verbetering/verandering doen.

Moderator: Moderators

Welke quadro modes wil je graag horen? (zie opsomming in de text)

ja ik kom luisteren naar programmapunten 1 t/m 3
5
42%
ja ik kom luisteren naar punten 1 t/m 3 en 4
3
25%
ja ik kom luisteren naar punten 1 t/m 3 en 5
2
17%
ja ik wil alles wel horen
2
17%

Totaal aantal stemmen: 12
gromsound
Contacteer:

na de ingeplande sessies staat het spul aangesloten klaar voor verzoeknummers dus dat komt wel goed. ter plekke even overleggen met de zaaldeurdelers (DTS) voor een startvenster.

je mag ook je eigen quadro LPs meenemen voor zover ze niet in de forumquadropool zitten.
viewtopic.php?p=186418#p186418
doe ze dan zelf even thuis door het afwasteiltje voor het beste resultaat.
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
gromsound
Contacteer:

zo, the day after!

de toeloop was beheersbaar en overzichtelijk zo op de 1e verdieping. ongeveer conform de poll en toch ook nog met wat 'vrije inloop' (c - Will) tussendoor. we (Bert1964 et moi) hopen dat de ware geinteresseerden zich een goed (geluids)beeld hebben kunnen vormen van klassieke quadro. de DSS boys hadden toch een eigen kamertje nextdoor gekregen dus we hadden de ruimte.

de PC set bleek -werkend ingepakt- zich te hebben gesuicideerd, opstartklemfout. ach dat liet weer meer ruimte voor analoge quadro, niet erg. een van Bert's 544's wou ook niet wakker worden en is door Remi himself middels een 'stukje karton tussen een relaisspoel beun' aan de praat geholpen. en tenslotte waren/werden maar liefst twee van mijn cinch-dinadapters munt maar ik had er genoeg mee om dat te vervangen.

Bert zijn tadelloze 832 met standaard philips decoder bleek perfect te presteren. zelfs de philips demo lp met twee 'CD4 labels' bleek gek genoeg goed SQ weer te geven, het lijkt haast op een labelplakfout in de fabriek. (het programma bleek bekend te zijn van een andere demo LP dus we hebben hem niet overgeteept).
Het single chip doosje van mezelf deed het goed maar ging natuurlijk strijdend ten onder tegen oom Johans drie chip kastje. wat een separatie voor SQ. daar hebben we lekker van alles en nog wat mee gespeeld: 1972 muzak, geluidseffecten uit 1973 en 1980 en uiteraard DSOTM in fraai geengineerd omspoelend quadro (beneden hadden ze slechts stereo :mrgreen: ).

de 4CH cassetterecorder bleef in de doos, geen tijd meer voor, volgende keer beter. helemaal aan het einde kon ik gelukkig nog net even met Will aan tafel, de transistortester van senior en de van het werk geerfde condensatormeter uitgelegd krijgen. eerder hadden we al ene zakje 'afgekeurde' elcos doorgemeten met zijn spullen, bericht volgt elders. de 4 rotters uit de CD303 waren in ieder geval terecht verworpen! en ook de bisexuele elcos uit de vcc's waren inderdaad munt.

als toetje mocht ik Bert's gebruikte shibataspijker van hem overnemen -gratuit!!- want hij had net een nieuwe gekocht in de webshop. nu kunnen we in twenthe eindelijk weer de drie nog niet gehoorde CD4 LPs overtappen in de
pc. mijn publieke dank is schier eindeloos Bert, graag tot wederdienst bereid bij gelegenheid en alvast veel plezier met de retmal en de visoogknop.

iedereen bedankt voor de organisatie, voor ons was het perfect geregeld boven.

party on, meetingheads!
Laatst gewijzigd door gromsound op 26 mar 2023, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Harry

gromsound schreef: 26 mar 2023, 13:23 Het single chip doosje van mezelf deed het goed maar ging natuurlijk strijdend ten onder tegen oom Johans drie chip kastje. wat een separatie voor SQ.
Inderdaad! Ik was wat te laat binnen bij deze demo, de ochtendsessie van de boxenvergelijking liep wat uit en ik wilde tussendoor toch minimaal even aan de koffie. De single chip decoder daardoor gemist, maar die staat hier ook dus dat scheelt. Het verschil met de 3-chipper was direct duidelijk :)
Audiophiles don’t use their equipment to listen to music, audiophiles use music to listen to their equipment. (© Alan Parsons)
gromsound
Contacteer:

ik begrijp dat oom Johan de eerste bestelling kan noteren? :dance:
Harry

Ik had al via mail met hem contact over deze decoder gehad ;). ‘T is wel een relatief duur ding maar dat moet dan maar, quadro blijft leuk :)
Audiophiles don’t use their equipment to listen to music, audiophiles use music to listen to their equipment. (© Alan Parsons)
gromsound
Contacteer:

mooi dan kan ik provisie vragen voor de verkoopdemonstratie :mrgreen:

thuis deed de @#$%^&* saboteur het gewoon meteen.
vuile saboteur!
vuile saboteur!
in de voorraad lag nog een extra lange vga kabel dus de nieuwe/oude 3d tv maar als monitor aangewezen dat scheelt weer een schermpje in de huiskamer. zodra het speelt zet je het ding uit en niemand die het opvalt.
dan jij maar
dan jij maar
ideetje voor Dirk: zet er een AVI of GIFfilmpje van een draaiende spoelenrecorder naar keuze op, heb jij ook je zin :)

Afbeelding netgifje
Ickxsz
Donateur

:lol:

Dirk
Niks mis met een dwangneurose.
Plaats reactie