de 'Jorn -teeps'

Ook op TV en videogebied heeft Philips diverse hoogstandjes op zijn naam staan. Denk aan VCR, Video2000 en de diverse onverwoestbare TV chassis. Al het tele-gebabbel kan hier plaatsvinden!

Moderator: Moderators

Harry

Zoals ze bij dat “nieuwe” Beatles nummer hebben gedaan? Zo revolutionair is dat dan niet?
Audiophiles don’t use their equipment to listen to music, audiophiles use music to listen to their equipment. (© Alan Parsons)
mae
Donateur
Contacteer:

Jorn99 schreef: 08 nov 2023, 18:41 HDMI naar SCART omzetter heb ik nog niet geprobeerd, wel een HDMI naar Tulp, maar ik kreeg geen signaal binnen. De omzetter laat dan een testbeeld zien.
Het zou kunnen dat de omzetter geen HDCP ondersteunt en de ontvanger verplicht HDCP wil zien. Kwestie van een andere omzetter gebruiken.
Will
Donateur
Contacteer:

De kopieerbeveiliging via HDMI. :evil:
Daar wil een HDMI schakelkastje van een oudere norm (3.1) wel eens tegen helpen.
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.

Es ‘t good is moste ‘t good laote.
gromsound
Contacteer:

oja dat is ook zo, toch weer een verstopt mensenpest bitje :evil:

hoe werkt dat, wordt er een digitale handshake uitgevoerd met het afspeeltoestel, benieuwd hoe ze dat dan regelen met analoge afspeelspullen :think:
als je de hdmi out van je dvb tuner gebruikt kan dat dan niet op een analoge tv gezet worden? dat is wel precies waar dat kastje voor bedoeld is... en een tv of een video maakt op analoog av nivo niet uit, dat kunnen ze nooit detecteren.

wat een gezeik weer, ik moet dat dure kastje dan ook maar eens uit de doos halen en uittesten :( te laat om hem terug te brengen als ie niet doet waar ie voor ver/ge kocht is.

hier wat gerelateerde discussie van enige tijd terug: viewtopic.php?p=352932#p352932
ongelofelijk, in duitsland is het gebruik van zon 'verouderd' copyschutzvrij kastje keihard met terugwerkende kracht verboten! legaal verkochte spullen die alsnog illegaal worden? gekker moet het toch niet worden. alsof ze hier alle videorecorders in beslag komen nemen (dat wordt een beste politiebus trouwens :lol: ) omdat je daarmee toch wat digitaal beveiligds kan opnemen. :roll:

[edit: de mijne doet het! info op het breefke: HDMIL.3 dat zal wel chinees zijn voor 1.3]
Bijlagen
16:9 op 4:3 tv
16:9 op 4:3 tv
hdmi-av1.jpg (30.42 KiB) 216 keer bekeken
4:3 letterbox
4:3 letterbox
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
Will
Donateur
Contacteer:

:lol:

Hoe HDCP werkt is vast wel optinternet te vinden. Wikipedia of zo.

Een voorbeeld: ELV is een aanbieder van grabber kastjes en deze heeft een HDMI ingang. klikklik

Des te vermakelijker is de voetnoot bij dit kastje:

a Wir weisen darauf hin, dass eine Umgehung des HDCP-Kopierschutzes nach § 95a UrhG unzulässig ist. Wenn ein HDMI-Splitter bis Version 1.3b dem HDMI-Digitalisierer vorgeschaltet wird, kann der HDCP-Kopierschutz evtl. wirkungslos werden. Daher darf das Gerät grundsätzlich nicht in einer solchen Kombination betrieben werden.

BenM

Harry schreef: 08 nov 2023, 22:46 Zoals ze bij dat “nieuwe” Beatles nummer hebben gedaan? Zo revolutionair is dat dan niet?
De software om instrumenten en stemmen te scheiden bestaat al een aantal jaren. Maar het wordt steeds beter en kan steeds meer. Wat men bij dat nieuwe Beatles nummer ook gedaan heeft (begrijp ik) is een slechte kwaliteit opname laten regenereren met AI. Dat is wel nieuwere technologie, maar niet anders dan wat je in de zgn Deepfake filmpjes ziet.
Will
Donateur
Contacteer:

En zoals dat met alle kopieerbeveiligingen gaat is deze intussen ook gekraakt en zinloos geworden.

HDCP

Wanneer leren die bedrijven nu eens eindelijk dat ze dat geld beter in een beter aanbod en betere kwaliteit kunnen steken. Dat levert onder de streep veel meer geld op.

gromsound
Contacteer:

ja ik was ook al aan het bladeren :D
https://www.howtogeek.com/208917/htg-ex ... to-fix-it/
is wel leuk van toon, met name de conclusie helemaal onderaan :geek:
You can imagine, given our love for clever and thoughtful solutions to the problems that plague people, how absurd we find it that the solution to a problem which shouldn't even exist is "buy an out-of-spec device that ignores the faulty protocol." Nonetheless, that's exactly the situation consumers find themselves in and thankfully, whether through poor or intentional design, there are products out there that get new media players talking to old HDTVs.
nu ja ik kan voorlopig verder en Jorn -van die teeps- weet nu ook wat ie moet zoeken.
alhouwel we elders al hadden gelezen dat het hem eigenlijk alleen om een av to uhf modulator ging voor zijn ouwe scartloze tvtje. dat is ook wel los te knutselen, ik heb nog een doos vol NOS vcr modulatorunitjes van oom johan liggen. benodigt dan slechts nog een 12v stekkervoedingkje.
Jorn99

Dus alleen omvormers met HDMI 1.3 werken nog? Als ik dat op Google intik kom ik er nog steeds niet echt wijzer uit. Ik krijg vooral de omvormer te zien die ik al heb -> Mini AV2HDMI
gromsound schreef: 09 nov 2023, 11:54 alhouwel we elders al hadden gelezen dat het hem eigenlijk alleen om een av to uhf modulator ging voor zijn ouwe scartloze tvtje.
AV naar UHF is eigenlijk niet per se nodig. HDMI naar Tulp is al genoeg, ik sluit hem gewoon aan op de tulp aansluitingen aan de voorkant van de videorecorder :)
gromsound
Contacteer:

dat ding van jou -van de handyman- heb ik in het wit met zwarte letters verder lijkt ie identiek.
die doet het dus gewoon?

of voer je hem een beveiligde dvd of een betaaltvkanaal? mogelijk dat ie bij mij wel werkt omdat ik dat soort content niet in huis heb :) hij gaf alleen kort kleurbalkentestbeeld toen de tv omschakelde naar letterbox. is je hdmi kabel oke?
Jorn99

Het nieuwe KPN kastje is nog niet ingesteld, dus normaal zou ik een installatiescherm ofzo moeten zien. Maar ik zie alleen de kleurenbalken. Straks nog eens proberen ;)
Jorn99

Doettet :D Heb een andere HDMI kabel geprobeerd.

IMG_20231109_212449 (1).jpg
gromsound
Contacteer:

mooi, dat dacht ik al :D

nog twee nagekomen VCR teeps, nou we toch bezig zijn.
volgens opschrift WK78 arg-f en arg-nl. allebei redelijk nieuwe philips 2h banden.
ik denk dat die n1700 net was gekocht speciaal voor het wk, de opnamen lopen niet uit de tracking
wat je met veel latere overgespeelde opnamen wel hebt (snaren slof).

de eerste is alvast overgespeeld en wel met de ontvangst van de spelers op soestdijk.
blijkbaar belangrijker volgens de eerste eigenaar. van arg-f is alles er nog vanaf laatste kwartier
eerste helft incl de studiogesprekken tussendoor.

de tweede teep start hoopvol met de finale voorbeschouwing in de studio en draait dan continu door.
beter was geweest pauze studiogeloel eruit te laten want nu stopt de teep na 2h precies bij de
1-1 op 30 min 2e helft. jammer dan, ik meen me vaag te herinneren dat we die pot niet wonnen...

met enige moeite in een paar doorgangen op VHS gedrukt, de kop liep aan het begin van de teep binnen
1 sec dicht. als ie eenmaal loopt blijft het wel goed.

zo ik heb mijn portie foebal wel weer gehad voor een tijdje, party on ballheads!
=
Bijlagen
smeets78.jpg
smeets78.jpg (31.21 KiB) 145 keer bekeken
Jorn99

Top, meer voetbal dan ik had verwacht ;) Jammer dat de finale niet compleet is, maar de studio gesprekken zijn ook wel leuk om te zien! Kom je ook niet vaak tegen.

In ieder geval heel erg bedankt voor het doornemen en overzetten van de tapes! :D
JeffMacK
Contacteer:

Hoi Jorn,

Ik heb volgens mijn nog een aantal VCR tapes liggen met Sport o.a. voetbal Argentinië 1978
Dacht dat het N1700 was. Mocht je geïnteresseerd zijn dan zoek ik de banden voor je op.
Jorn99 schreef: 08 nov 2023, 10:25 Een gevalletje gegokt en verloren ;) De verkoper gaf aan dat de banden van zijn vader waren geweest, die alleen maar voetbal deed opnemen. Hij kon geen garantie geven, omdat hij geen recorder meer had, maar ik heb ze toch maar gekocht. Meer dan ik ervoor wilde uitgeven, omdat er nog een tegenbieder was.

Met VHS heb ik tot nu toe altijd goede ervaringen gehad. Inhoud klopte altijd met hetgeen de verkoper adverteerde, zaten al een paar leuke banden tussen. Maar dat is wel allemaal jaren '80 en ik vind jaren '70 voetbal net wat leuker, dus dan kom je uit bij VCR. Die wedstrijden zijn allemaal niet bewaard in het B&G archief. Ik kom het niet vaak tegen op MP, vandaar dat ik ze gekocht heb, maar ik heb er nu wel van geleerd ;) Misschien ook logisch dat er overheen getaped is, want die banden waren natuurlijk veel duurder dan VHS banden.

Mocht iemand ooit wedstrijden uit de jaren '70 op VCR tegenkomen dan zou dat super zijn ;) Er zullen er vast een aantal rondzwerven, getuige de YouTube snippers van enkele bandengravers. Jammer dat er op de banden die ik kocht nieteens een snipper van bijv. WK '78 stond :(

In ieder geval bedankt voor het middagje bandengraven, Andre ;) Laat maar weten of je die 2 tapes wat ik hier nog had staan wilt doornemen. Als daar ook geen voetbal op staat dan ga ik me maar weer enkel focussen op VHS ;)
Als je eenmaal besmet bent met het Philips VCR systeem, dan kom je er helaas nooit meer vanaf...
1500, 1501, 1520, 1502, 1512, 1700, 1702, SVR SVC
Plaats reactie