Ynos WH-1000XM3 mono op fruitig speeltje

Natuurlijk is er meer in de wereld dan alleen vaderlands trots. Waar stoeien we nog meer mee? Laat het hier zien!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Regenpak
Donateur
Contacteer:

cyrano schreef: 03 dec 2023, 14:55
Mijn BT Sony WH-1000XM3 is mono (WTF?!?) over bluetooth met mijn fruitige speeltje (Iphone XR) en ik weet niet waar dat op slaat. Zal wel aan de arrogantie van Apple liggen.
Nope. Default profiel is mono met microfoon aan. Apple gaat ervan uit dat je een hoofdtelefoon met micro koopt om te bellen. Wil je stereo/hif dan zou Sony een knopje of een procedure kunnen bieden om dat om te schakelen. Anders al eens gekeken in de instellingen van de foon?

Dat is overigens met alle BT hoofdtelefoons met microfoon die ik ooit tegenkwam zo. Een beetje inzicht bij Tweakers:

https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/2112106

BT hoofdtelefoons zonder microfoon schijnen heel zeldzaam te zijn.
Effe een nieuw topic aangemaakt om het Sennscheisser topic niet verder te kapen. Het Tweakers-topic maakt het wel duidelijk nu. Ik vind dit bizar. Die microfoon werkt geeneens want toen ik werd gebeld en de beller prima kon horen over de Ynos kon hij me niet verstaan. Wat een bagger zeg. Of het nu aan de fruitige speeltjesmaker of aan Ynos ligt weet ik niet maar dit gaat nergens over. Niks kunnen vinden in die Sony app noch in mijn fruitig speeltje. Misschien nog maar eens verder zoeken naar microfoon ofzo. Er zijn in ieder geval geen "profielen" zoals met een PC. Niet in de Ynos app noch in het fruitig speeltje.

Maar gauw weer terug naar mijn bungelspelertje. Die aan een 3.5mm->3.5mm adaptertje bungelt. En gewoon stereo is, zoals het hoort. Koop toch geen peperdure BT headphones om FUCKEN MONO te luisteren! Doe effe normaal!

Tjerk
aka Dr. F.M. Tuner
cyrano

Ik ben op zoek naar een goede oplossing voor BT. Ofwel gewoon een kastje dat geluid in en uit biedt. Ofwel een hoofdtelefoon waar dat allemaal in zit. Bij voorkeur bruikbaar voor telefonie en stereo weergave.

Ik test alles wat ik in m'n handen krijg. En ik heb een vriend die zich regelmatig laat verleiden tot het kopen van gadgets, die hij meestal niet goed vindt, waarna ze bij mij belanden.

Ik heb nog niks gevonden met BT dat echt goed werkt. Stereo alleen kan wel, als ik m'n kwaliteitseisen wat laat zakken. Maar gewoon niks dat betrouwbaar werkt met telefonie én stereo. En 't heeft niks met goedkoop of duur te maken. Ik heb zelfs de indruk dat de goedkope beter werken. Het heeft Sennheiser, bv. meer dan twee jaar gekost eer ze een redelijk betrouwbare USB hoofdtelefoon afleverden.

Ik neem af en toe meetings op met tot enkele tientallen deelnemers, allemaal op een aparte track. Een deel van de sprekers is ter plaatse, een deel remote via voip, of Zoom, of...

Voorlopig zal dat allemaal moeten lopen via computers, want BT en een smartphone doet het niet betrouwbaar.

Video hierbij is redelijk simpel, vergeleken met de audio...
Regenpak
Donateur
Contacteer:

cyrano schreef: 03 dec 2023, 16:27want BT en een smartphone doet het niet betrouwbaar
De verbinding is prima. Nul uitval of gehakkel. Alleen dat mono, dat is een showstopper. Klinkt ook voor geen meter, lijkt wel of het zit te clippen ergens. Zal eens een balletje opgooien bij Ynos klantenservice. Mijn verwachtingen zijn laag.

Tjerk
aka Dr. F.M. Tuner
Regenpak
Donateur
Contacteer:

Ticket ingeschoten bij Ynos:
OMSCHRIJF UW PROBLEEM
(Customer attached a file to the enquiry) When I connect to my Iphone XR via BT playback is in MONO and NOT in STEREO, which is what I would expect with stereo content. In your Sony Headphone Connect app there is no setting for this. How do I get it to play in STEREO?

Grappig dat ze zelf een stuk Engelse tekst toevoegen. Ynos NL weigert verders Engels te lullen en ik weiger Nederlands te lullen. Ik ben een techneut en alles wat ik doe op technisch gebied is in het Engels. Behalve hier dan... Ben benieuwd.

Tjerk
aka Dr. F.M. Tuner
cyrano

Kijk in de iphone eens bij Instellingen -> Toegankelijkheid -> Audio en visueel.

Ik herinner me ineens dat daar ook een setting voor geluid is. Bij mij staat dat allemaal af (ook Siri) en 't is lang geleden dat ik er tijd in investeerde om dat allemaal af te zetten... 8)
Regenpak
Donateur
Contacteer:

cyrano schreef: 06 dec 2023, 11:53 Kijk in de iphone eens bij Instellingen -> Toegankelijkheid -> Audio en visueel.
Je slaat de spijker op z'n kop!
IMG-1766.PNG

Tjerk
aka Dr. F.M. Tuner
Will
Donateur
Contacteer:

Nu ben ik nog meer benieuwd naar Sony’s antwoord :wink:
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.

Es ‘t good is moste ‘t good laote.
Regenpak
Donateur
Contacteer:

Will schreef: 06 dec 2023, 15:33 Nu ben ik nog meer benieuwd naar Sony’s antwoord :wink:
Ik ook. Als dat er is zal ik het uiteraard hier vermelden.

Tjerk
aka Dr. F.M. Tuner
cyrano

Sorry, had dat eerder moeten herinneren... Tsja, ik word oud :roll:
Regenpak
Donateur
Contacteer:

Laat of niet, het is opgelost en daar gaat het om.

Tjerk
aka Dr. F.M. Tuner
Forumnaam
Donateur

:D :D
Robertvs
Donateur

Regenpak schreef: 06 dec 2023, 13:10
cyrano schreef: 06 dec 2023, 11:53 Kijk in de iphone eens bij Instellingen -> Toegankelijkheid -> Audio en visueel.
Je slaat de spijker op z'n kop!

Tjerk
Jij een iphone Tjerk ???? 😉😂
541, 544, 585, (F9638 unrefurbished in dit theater) CD104, 204, 304-1, en nog wat Onkyo en Marantz spul
En nog een lieve vrouw , 2kids, fijne Opel en fijn huis.... what else :lol:
Regenpak
Donateur
Contacteer:

Robertvs schreef: 07 dec 2023, 09:05 Jij een iphone Tjerk???? 😉😂
Ja, errug he... Ter mijner verdediging, hij is van mijn werkgever.

Tjerk
aka Dr. F.M. Tuner
Plaats reactie