andere woofers in luidsprekers

Natuurlijk is er meer in de wereld dan alleen vaderlands trots. Waar stoeien we nog meer mee? Laat het hier zien!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
maaswater

Hallo,

Ik zie ergens een setje luidsprekers te koop staan waarvan de woofers zijn vervangen.
Het valt me op dat op de nieuwe woofers 8 ohm staat terwijl achterop de kast van de luidsprekers staat dat het 4 ohm luidsprekers zijn.

Zijn die woofers dan eigenlijk niet geschikt voor deze set, of is het geen probleem?
Forumnaam
Donateur

daar is zonder info en typenummers weinig van te zeggen, maar ga er maar vanuit dat er een willekeurige qua formaat passende woofer in gezet is en zoiets meestal niet optimaal is
Harry

+1 , geheel mee eens. Vaak hadden de originele woofers dan foamranden, die zijn vergaan en bij de vervanging is alleen naar de (inbouw)maat van de vervangers gekeken :(
Audiophiles don’t use their equipment to listen to music, audiophiles use music to listen to their equipment. (© Alan Parsons)
maaswater

Bedankt voor de snelle reacties! Het betreft deze:

https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/ ... 2-172-2143

Ik zie net dat op de sticker van deze luidsprekers 4-8 ohm staat, heb ook een versie gezien ergens op het net waar alleen 4 ohm op stond. Van de originele woofers van dit type is bekend dat de foamranden slecht worden.
Harry

Ja, bekend verhaal dus… wat je nog kunt doen is proberen uit te zoeken wat de originele woofer precies was en de specs daarvan naast die van de huidige Visaton leggen. Als dat dichtbij elkaar ligt kun je de gok wagen…. Maar ik zou er niet teveel aan uitgeven, er zijn immers zoveel luidsprekers te koop.
Audiophiles don’t use their equipment to listen to music, audiophiles use music to listen to their equipment. (© Alan Parsons)
maaswater

Bedankt voor de tip.

De keuze is reuze inderdaad, en het blijft altijd een beetje een gok hoe ze uiteindelijk thuis klinken.
Forumnaam
Donateur

gezien ze in zijn vorige advertentie https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/ ... 5-172-2143 200 euro moesten kosten en ik verwacht dat ook wel zojn richtprijs zal blijven zou ik ze met niet originele woofers voor bij laten gaan,
Harry

Voor die prijs lijken ze me zelfs met originele woofers aan de dure kant…..
Plaats reactie