762

Wat hang jij aan het andere eind van de kabel? Alle over voor-, eind- en geïntegreerde versterkers hier.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
BillyB

Geacht forum. Mijn 762 geeft geen lage tonen op het linker kanaal , zomaar plots gekomen. Diverse kabels vervangen maar nihil.
Als ik nu met de koptelefoon luister heb ik ook geen lage tonen op het linker kanaal. Dus ik denk dat mijn mfb speakers 544 goed zijn.
Iemand een idee of moet er meer info zijn
Thomas
Site Admin
Contacteer:

Zeer waarschijnlijk vuile schakelaars en schuifpotmeters.
Thomas Baur
20 jaar MFBfreaks: 2003 - 2023

Home: http://www.mfbfreaks.com
Shop: http://shop.mfbfreaks.com

4-4-2024: Over de Philips Big Sound Drive In Show!
BillyB

Hoi Thomas. Bedankt voor je reactie. Zal de 762 open maken en de regelaars en knoppen reinigen en het resultaat melden.
Ton
BillyB

Kap gedemonteerd en regelaars gereinigd maar helaas geen resultaat.
Als ik de mono schakelaar indruk heb ik links en rechts geluid maar wel aan een kant lage tonen. Als ik deze schakelaar weer bedien en dus op stereo staat heb ik op een kanaal geen geluid . Ik denk dat het dan toch in de mono-stereo schakelaar zit. Bij deze kun je het slechtste bij.
snameroc
Donateur

Nee de mono schakelaar heeft geen invloed op het stereo geluid. Die verbind letterlijk links en rechts aan elkaar.
Je zult met een signaalvolger moeten meten en zo links en rechts stapgewijs met elkaar vergelijken.
Begin op de ingang van de volume schuif is het daar nog goed dan ga je vooruit.
Is het daar al niet goed dan ga je terug uit in het schema.
Waarschijnlijk een klein elkootje capaciteit arm geworden.
BillyB

Hoe kan ik dat het beste meten en over welke contacten? Heb alleen een multimeter. Heb ik hier genoeg aan?
snameroc
Donateur

Nee je moet een signaal volger hebben. Die kun je maken van een actief pc luidspreker setje.
Maak een meetpen aan de signaaldraad en een snoertje met een krokodillen klemmetje aan de massa van het ingangskabeltje van het pc luidsprekersetje. De krokodillen bek klem je aan de massa van je 762. Sluit een cdspeler of andere bron aan op je 762 en begin met de meetpen bij de ingangsplug van je 762 en vergelijk links met rechts. Download een schema en zo kun je tasten van begin tot eind door steeds links met rechts te vergelijken
BillyB

Zal ik proberen. Heb nu voorlopig de mfb’s op de computer aangesloten op de koptelefoon uitgang en dan met een equalizer van Philips . Best goed geluid. Kan nu toch lekker luisteren. Zou ook graag mijn tapedeck willen laten spelen in deze opstelling.
Kan dit misschien via de equalizer?
Ton
Plaats reactie