Tja, het valt in de categorie: Aangeboden.
Misschien leuk om hier neer te zetten wat je zoal bij de kringloop hebt gespot.
<knip>
Gespot bij de kringloop
Moderator: Moderators

het dubbele is eerder de regel en nog valt het mee
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
Probleem is ook een beetje... Ik heb al zo ontzettend veel haha
Set in de hobbykamer, slaapkamer, huiskamer en op zolder.
Om over de installaties die her en der aan de speakers hangen maar niet te spreken
Daar baseerde ik de opmerking "Ik heb het er niet voor over" op.
Set in de hobbykamer, slaapkamer, huiskamer en op zolder.
Om over de installaties die her en der aan de speakers hangen maar niet te spreken

Daar baseerde ik de opmerking "Ik heb het er niet voor over" op.
- Stapelt tegenwoordig wat minder
- Geregistreerd Zendamateur
- Digitaliseert alle soorten video
De 495 is echt een fijne speaker, heb ze hier een tijdje in huis gehad. Jammer genoeg waren ze echter te groot voor een permanente opstelling in de huiskamer, hoop ooit nog eens de 494 te vinden. Maar wat ik bedoel te zeggen, Otto, voor die prijs zou ik ze gewoon meenemen en uitproberen. Je raakt ze echt wel weer kwijt als je ze zelf niet wilt houden.
Je woont blijkbaar in een goede hoek van het land, ik kom hier maar uiterst zelden iets bij de kringloop tegen wat de moeite waard is en ook nog redelijk geprijsd.
Je woont blijkbaar in een goede hoek van het land, ik kom hier maar uiterst zelden iets bij de kringloop tegen wat de moeite waard is en ook nog redelijk geprijsd.
Audiophiles don’t use their equipment to listen to music, audiophiles use music to listen to their equipment. (© Alan Parsons)
De hele zaak heb ik verkast naar: Koffiecorner
Afd. nieuwe aanwinsten.
Tis inderdaad, wat je hebt gespot, niet wat je hebt gekocht.
Iets te enthousiast op enter gedrukt geloof ik
Afd. nieuwe aanwinsten.
Tis inderdaad, wat je hebt gespot, niet wat je hebt gekocht.
Iets te enthousiast op enter gedrukt geloof ik

Laatst gewijzigd door Otto op 17 jan 2012, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Had mijn kringloop maar zulk leuk spul! Er zijn er hier twee, maar tegenwoordig googelen ze gewoon alles eerst, en zetten er een prijs op van dubbel zoveel als wat het op marktplaats kost. Dat is, als ze het al niet voor zichzelf houden. Echt jammer :/
Veel plezier met die 495's trouwens, dat is de beste passieve speaker uit de 22AH4xx serie, vind ik dan
Veel plezier met die 495's trouwens, dat is de beste passieve speaker uit de 22AH4xx serie, vind ik dan

22AH305, FA890, 22AH370, 22AH270, 22AH170, 22AH106, FT980, 22RH702 / ERRES 5702, 22AF877 / ERRES 5877, F7215, 22GA212, 22AF967, CD620, CD624, CD722, CD160, F6622 (2x), FC650 (2x), N7150, N4520, 22AH080, VR2497, VR6879, 22RH412, 22AH484, 22AH489, FB815
Frenkel schreef:Is deze post niet bedoeld voor alleen de spullen die je hebt gespot (en in de kringloop hebt laten staan)?
Moet ik'm even verkassen naar: Nieuwe aanwinsten haha
Kan hoor

Abe schreef:Had mijn kringloop maar zulk leuk spul! Er zijn er hier twee, maar tegenwoordig googelen ze gewoon alles eerst, en zetten er een prijs op van dubbel zoveel als wat het op marktplaats kost. Dat is, als ze het al niet voor zichzelf houden. Echt jammer :/
Ik struin regelmatig kringloopwinkels af. Singels LP's
dat vooral. En zie ook de woekerprijzen die ze durven te vragen voor de meest belachelijke zaken.
Gewoonweg absurd. Net wat jij zegt, eerst effe google raadplegen.. en dan de "veel te hoge" prijs erop plakken.
Toen ik de speakers 2 weken geleden al zag staan
dacht ik bij mezelf: Doen of niet doen?
Vandaag de knoop doorgehakt en ze gehaald.
Dat cassettedeckje en de tuner/versterker waren de slagroom op de taart.
Het is ineens weer een feest om met een krat tapes een avondje te gaan zitten

Eigenlijk heb ik helemaal geen plek voor de speakers in de huiskamer,
bovendien loop ik de kans dat de katten die mooie beschermkappen
als krabpaal zullen gaan zien, dat hebben ze ook al met het behang in de hal gedaan.
Nou moet dat er toevallig toch af, maar louter even als voorbeeld, en das niet echt de bedoeling denk ik.
Er staat nu een complete AKAI set van 1978 in glazen kastjes incl. GX-635DB
met Bose 301 MKII speakers aan de muur,
en gezien de omstandigheden bevalt het me wel, want zoveel wordt het niet gebruikt.
Dus effe kijken waar ik dit kwijt ga raken...
Sowieso wil ik de speakers een keer testen in de huiskamer met voldoende afstand tussen de speakers.
hier op zolder is het ook niet wat, met een meter ruimte er tussen.
Ik ga de laatste tijd niet zo vaak meer naar de kringloop, maar 7 maanden geleden ging ik daar iedere week heen om te kijken voor elpees. Dat doe ik nu niet meer, want er zit eigenlijk allemaal troep tussen op een uitzondering van 1 op 100 na. Iedere week lekker naar een lokale platenzaak, 1 euro bakken
( maar ook andere elpees natuurlijk
). Ik mag blij zijn met het aanbod aan elpees hier in Leeuwarden
Die Receiver van je is ook mooi, laatst de ERRES 5702 variant uit een container gevist bij mijn vaders werkomgeving, van een ontslagen collega die alles maar weg deed. Deze heeft wat meer problemen, 2 kapotte lampjes, geen signaal op linker kanaal in Stereo, potmeter problemen, gekraak, ruis, brom, noem maar op
Veel plezier, de 495's wil ik ook heel graag op mijn zolder kamertje, i.p.v mijn 489's

Die Receiver van je is ook mooi, laatst de ERRES 5702 variant uit een container gevist bij mijn vaders werkomgeving, van een ontslagen collega die alles maar weg deed. Deze heeft wat meer problemen, 2 kapotte lampjes, geen signaal op linker kanaal in Stereo, potmeter problemen, gekraak, ruis, brom, noem maar op

Veel plezier, de 495's wil ik ook heel graag op mijn zolder kamertje, i.p.v mijn 489's
22AH305, FA890, 22AH370, 22AH270, 22AH170, 22AH106, FT980, 22RH702 / ERRES 5702, 22AF877 / ERRES 5877, F7215, 22GA212, 22AF967, CD620, CD624, CD722, CD160, F6622 (2x), FC650 (2x), N7150, N4520, 22AH080, VR2497, VR6879, 22RH412, 22AH484, 22AH489, FB815
Abe schreef:Ik ga de laatste tijd niet zo vaak meer naar de kringloop, maar 7 maanden geleden ging ik daar iedere week heen om te kijken voor elpees. Dat doe ik nu niet meer, want er zit eigenlijk allemaal troep tussen op een uitzondering van 1 op 100 na. Iedere week lekker naar een lokale platenzaak, 1 euro bakken( maar ook andere elpees natuurlijk
![]()
Abe,
Contact cleaner gebruiken. Verkrijgbaar in spuitbusvorm bij de betere electronicaboer: Contact 60.
Niet te verwarren met Contactspray, dat is vette troep.
De lampjes die achter de schaalverlichting zitten zijn gewoon ordinaire fietslampjes van 6v.
Bij mij zitten er nu lampjes in van 0.5watt, maar ik wil proberen er iets zwaardere in te zetten
omdat je bij daglicht de schaalverlichting amper ziet. Het hoeft er ook niet van af te stralen, maar een beetje meer zou wel fijn zijn.
Ik gebruik zelf IPAOtto schreef:Abe schreef:Ik ga de laatste tijd niet zo vaak meer naar de kringloop, maar 7 maanden geleden ging ik daar iedere week heen om te kijken voor elpees. Dat doe ik nu niet meer, want er zit eigenlijk allemaal troep tussen op een uitzondering van 1 op 100 na. Iedere week lekker naar een lokale platenzaak, 1 euro bakken( maar ook andere elpees natuurlijk
![]()
Abe,
Contact cleaner gebruiken. Verkrijgbaar in spuitbusvorm bij de betere electronicaboer: Contact 60.
De lampjes die achter de schaalverlichting zitten zijn gewoon ordinaire fietslampjes van 6v.
Bij mij zitten er nu lampjes in van 0.5watt, maar ik wil proberen er iets zwaardere in te zetten
omdat je bij daglicht de schaalverlichting amper ziet. Het hoeft er ook niet van af te stralen, maar een beetje meer zou wel fijn zijn.

Bij mij is 1 lampje van de schaalverlichting defect, en het lampje van ''Stereo'', met die groene lichtgeleider, die wijkt af van de anderen. :S Bedankt alvast voor de info over de voltages en het wattage van de lampjes

Abe schreef:Ik gebruik zelf IPAOtto schreef:Abe schreef:Ik ga de laatste tijd niet zo vaak meer naar de kringloop, maar 7 maanden geleden ging ik daar iedere week heen om te kijken voor elpees. Dat doe ik nu niet meer, want er zit eigenlijk allemaal troep tussen op een uitzondering van 1 op 100 na. Iedere week lekker naar een lokale platenzaak, 1 euro bakken( maar ook andere elpees natuurlijk
![]()
Abe,
omdat je bij daglicht de schaalverlichting amper ziet. Het hoeft er ook niet van af te stralen, maar een beetje meer zou wel fijn zijn.![]()
Bij mij is 1 lampje van de schaalverlichting defect, en het lampje van ''Stereo'', met die groene lichtgeleider, die wijkt af van de anderen. :S Bedankt alvast voor de info over de voltages en het wattage van de lampjes
Ik meende dat er 5 lampjes in zitten.
1 ON lampje
2 Stereo lampje, die was stuk. Wat bij mij overigens ook afweek van de rest, bij deze was het glasbolletje veel dikker,
maar gewoon een fietslampje erin gedrukt en voila!
3 stuks voor de schaalverlichting.
Maar omdat jij een ander model hebt zou het maar zo kunnen dat er meer of minder lampjes zin zitten.