Gespot bij de kringloop

Ben je uitgekeken op je huidige collectie, of beginnen relatieproblemen op te spelen? Bied hier je MFB spulletjes aan de verzamelaars aan.

Moderator: Moderators

pjottr

Uiteindelijk schieten ze zich daarmee op de middellange en lange termijn in de voet.
Will
Donateur
Contacteer:

Ik kan me er wel iets bij voorstellen als je steeds opnieuw spullen voor een klein bedrag verkoopt en je ziet die dezelfde dag op marktplaats opduiken voor een veelvoud van de prijs.
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.

Es ‘t good is moste ‘t good laote.
pjottr

Daar is ook een middenweg in lijkt me
Will
Donateur
Contacteer:

Regenpak schreef: 28 feb 2024, 10:23
Will schreef: 28 feb 2024, 08:19
James Overlast
Komt van Kooten en de Bie. Ik dacht uit de klisjee-mannetjes periode.
Dat is nog nèt vóór mijn tijd...
Toch al uit de Simplisties Verbond tijd (1975): Verstommunicatie

Henk Ockers
Donateur

Will schreef: 28 feb 2024, 17:23 Ik kan me er wel iets bij voorstellen als je steeds opnieuw spullen voor een klein bedrag verkoopt en je ziet die dezelfde dag op marktplaats opduiken voor een veelvoud van de prijs.
Dat zie ik toch anders Will. Als ik iets verkoop ben ik tevreden met de prijs die ik er dan voor krijg anders verkoop ik het niet. Als het door de koper weer verkocht word dan is dat zijn goed recht ook al krijgt hij er veel meer voor.
In de ijskast is ook nog plaats genoeg. :dance:
Will
Donateur
Contacteer:

Zo denk ik er ook over Henk.

Toch kan ik me goed verplaatsen in de mensen bij een kringloopwinkel. En kan ik mij goed voorstellen dat ze zelf ook eerst op MP kijken wat gangbare prijzen zijn.

Henk Ockers
Donateur

Will schreef: 28 feb 2024, 23:08 En kan ik mij goed voorstellen dat ze zelf ook eerst op MP kijken wat gangbare prijzen zijn.
Als Marktplaatsprijzen of winkelprijzen als voorbeeld gesteld worden gaat de kringloop wel zijn doel voorbij, gebruikte spullen en minder bedeelde mensen een kans geven. Dat de kringloop allang niet alleen voor mensen met een kleine beurs bedoeld is komt naar mijn mening doordat het o.a. een verzamelplek is geworden van spullen die mensen met een wat dikkere beurs anders van de hand doen omdat ze er op uitgekeken zijn en wat nieuws willen. Ook zie je bv. aan het aanbod in de lp/cd bakken als er weer een woning leeg gehaald is door verhuizing/overlijden van iemand en de kinderen snel van de inboedel af moeten. Dan staat er een hele verzameling van Banana Mouskouri, Olga Lawina en vooral hier in het zuiden Duitse schlager muziek ed. In Valkenburg is een kringloop die het hergebruik voorop stelt en hele nette prijzen heeft. Ik heb er een tijd geleden een set Philips 426 gescoord voor niet veel geld maar thuis bleken de twee middentoners defect. Die kringloop geeft zelfs 14 dagen garantie en ik wilde de luidsprekers terug brengen. Ik had inmiddels op MP. een setje middentoners gevonden voor €20. en de beheerder gaf me zonder meer die €20 terug van mijn aankoop bedrag. Hij vond het belangrijk dat ik me de moeite nam om de luidsprekers te herstellen en dat ze niet op het stort terecht kwamen. :clap:
In de ijskast is ook nog plaats genoeg. :dance:
pjottr

Maar dat zijn echt wel de uitzonderingen.
gromsound
Contacteer:

dat is wel heel netjes ja, waren ze allemaal maar zo principieel. :clap:

overigens op MP kijken naar de prijzen is natuurlijk geen valide waardebepaling, we weten allemaal wat een onzinbedragen daar op staan voor zo van zolder meuk, zeker bij AV spul. om over CW nog te zwijgen, stel malloten met die zogenaamde 'experts'...

is het een idee om in deze afdeling een lijstjestopic bovenaan te zetten met uit onze eigen ervaring ontdekte 'goeie kringlopen' in de bovenstaande zin? leuk als je een keer in de buurt bent, Kojak ging ook altijd effe kijken als ie ergens langs kwam. en die rijdt echt overal voor zijn werk.
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
pjottr

Inderdaad, als MP prijzen echt leidend zijn zou Stofdoekmans allang op Barbados zitten :D
Ickxsz
Donateur

Qua redelijke prijzen kijk ik meestal bij Ebay en vink dan (na het invoeren van het merk en typenummer) 'sold items' aan, dan heb ik een beetje een beeld van wat iets opgebracht heeft ipv wat ervoor gevraagd wordt.

In samenwerking met kringloopwinkels is er een nieuw kanaal voor "hergebruik, reparatie en behoud van waarde" in opkomst:
https://circulairambachtscentrum.nl/
Ik ben daar als RepairCafe-'medewerker' zijdelings bij betrokken en ik vind het een mooi initiatief.

Dirk
Niks mis met een dwangneurose.
w1ntelre

Gespot bij de kringloopwinkel in Veldhoven, 3x video2000. Prijs per stuk is 45 euro maar daar zat nog zeker wat ruimte in volgens de medewerker aldaar.
Bijlagen
IMG_0262.jpeg
IMG_0260.jpeg
IMG_0259.jpeg
pjottr

De prijs met stift erop schrijven :shock:
w1ntelre

pjottr schreef: 24 mar 2024, 10:43 De prijs met stift erop schrijven :shock:
Daar is inderdaad wat van te vinden, maar de stickers die soms gebruikt worden kunnen ook een nachtmerrie zijn om te verwijderen.
gromsound
Contacteer:

de rechtsonderste is een ghhrundigghh laat die asjeblieft staan!!!!!!!!
de 2414 is minder makkelijk in de omgang dan de 2334.

vcc's zo van zolder zonder werkingsgarantie max 20 eu. en wie kan ze nou nog repareren.. :roll:

drVCC.
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
Plaats reactie