TV Tip

Wat beluister jij graag op je MFB's? Toevallig een geweldige oude of nieuwe artiest ontdekt? Deel hem hier!

Moderator: Moderators

mthecatlover
Donateur
Contacteer:

There is no love so honest and true as the love an animal gives to you.

"Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: Katten en muziek".
PatrickVB
Donateur
Contacteer:

Op dit moment op NPO2: In de voetsporen van de jaren 60.
Oa DAF en Radio Veronica
ADK2525/541(3)/544/621/742/752(2)/762/580/690/421(2)/720/4307/4308(2)/4407/4414/4418/4510/EL3787/EL3302/N2511/EM2200(2)/GA105/GA212/GA312/GA532/CD380/CD1380/CD1482/AR9123/SX5702
VR2120(2)/VR2220/VR2220F/VK4001/VR2350
http://www.tessatronic.nl
gromsound
Contacteer:

jawel de video stond al op scherp :D vorige week namelijk een flitsje gezien in de aankondiging.
in de parallel uitzendingen over beatmuziek op npo2x zat Jan Rot nog, daar werd het netjes in ondertitel vermeld dat het oude opnamen zijn...

ik denk dat ik de tijd niet meer meemaak dat er in een daf item NIET gesproken wordt over T-schudders met J-aandrijving. onuitroeibaar en zo hou je dat ook in stand :roll: bij kevers zeggen ze toch ook niet steeds weer ''KdF hitler-auto'?? dat wordt zelfs beleefd verzwegen.
nu ja, de 'dafdokter' uit het westland heeft zijn gratis reclame weer gehad voor deze maand, dat doet ie wel handig. de media (bladen kranten tv) gaan bij elk daffig itempie inmiddels standaard naar hem toe.
Laatst gewijzigd door gromsound op 24 jan 2023, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
Will
Donateur
Contacteer:

Het viel me mee dat er redelijk aandacht aan haar rally verleden besteed werd. En ook een beetje aan het DAF ideaal.
Meestal komen ze niet verder dan de standaard blabla eventueel aangevuld met achteruitrijden (me gras!!!)

Kwartiertje programma op 2xtra met Jan Rot was heel erg de moeite waard. Tip: dat wordt nog tig keer herhaald.
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.

Es ‘t good is moste ‘t good laote.
gromsound
Contacteer:

ja ik heb sindskort npo2 extra kado op de digitenne dus nu kijk ik in de V.P.R.O. gids ook naar die kolom. de hele week 'herhalings' van een handjevol programmas kan je niet meer missen ook zonder npostart.

de rallye dame Margriet Bot, tevens een van de oprichters van de dafclub in 1980, kwam zeer uitgebreid aan het woord in een daf docu van een paar jaar terug, ik dacht van Andere Tijden. in voornoemde gids -tevens multicultureel weekblad- werd het begeleid met een mooi lang artikel dat echter weer merkbaar werd geschreven door een millennial die werkelijk geen idee had. die dacht dat een op de sloop gevonden 66 coupe 500.000 km had gereden. Duh :doh: -er zit een speciaal afwijkend gekleurde 100-meter digit in de km teller.... eerder genoemde dafdokter -uiteraard gingen ze daar ook weer default hun verhaal halen- hielp ze uit de droom.

Freriks is uiteraard wel van de dafkennende generatie dan krijg je dat ouwewijvenverhaal weer. hij keek vermoedelijk nooit naar de tros dus dat bleef ons inderdaad een keer bespaard.
grappig dat zijn eerste opmerking -francofiel zijnde- was ''ja ds en traction clubs die ken ik wel maar waarom (zou je inshemelsnaam anno nu rijden in een) een daf?????''

de dafclub heeft bij een jubileum eens een persdag gehouden op een circuitje, de heren vastgesjord in een marathon en lekker een stukkie wezen blazen. en ze zelf laten rijden in typerende modellen. dat is de enige manier om het eeuwige vooroordeel kwijt te raken. maar je kan moeilijk alle journalisten van nl zon rondje laten rijden.
de '70s borreltafelgeneratie zijn we nu wel een keer kwijt, hun napapegaaiende kinders nog niet dus de hoop is gevestigd op de jongelui die de daf nu ontdekken als leuk en betaalbaar speelgoed.
Kwartiertje programma op 2xtra met Jan Rot was heel erg de moeite waard.
je kent de docu van vorig jaar wel neem ik aan, bijna een uur lang Jan Rot in zijn laatste jaar op aarde. zeer boeiend.
Will
Donateur
Contacteer:

gromsound schreef: 23 jan 2023, 11:44 ja ik heb sindskort npo2 extra kado op de digitenne
Die zit er intussen al meer dan een jaar op, ik dacht sinds de laatste frequentiewissel.
Die zender vind ik intussen meer de moeite waard dan die andere drie bij elkaar.

Alleen is er weer een nieuwe modegril in de programma's, nageaapt van de duitenzenders: als er drie items in een programma zitten dan worden die niet lineair behandeld, maar in drie of vier hapjes opgesplitst en over het hele programma verdeeld.
Waarschijnlijk omdat den modernen mensch slechts drie minuten zijn aandacht ergens bij kan houden en dan alweer schakelt.
Bij mij werkt dat soort fratsen averechts en zo heb ik intussen al verschillende programma's uit mijn lijstje geschrapt..
gromsound schreef: 23 jan 2023, 11:44 je kent de docu van vorig jaar wel neem ik aan, bijna een uur lang Jan Rot in zijn laatste jaar op aarde. zeer boeiend.
Met een brok in de keel naar gekeken.

gromsound
Contacteer:

als er drie items in een programma zitten dan worden die niet lineair behandeld,
ja ik heb er bij 'binnenstebuiten' nogal last van, doorgaans alleen interesse in het architectuur item. moet je het kook- en tuinier spul uitzitten. zucht.

maar herinner me ook de eindeloze ergernis bij 'Jules Unlimited', video op rec-pause standby tot het enige boeiende onderwerp weer terug was. zal meer anti-wegzap zijn, destijds pre-zwaaifoon had men nog wel een redelijke aandachtspanne.
jullie moderne digitale mensen kunnen dat nu toch simpelweg uitgesteld kijken en zelf doorzappen? of wordt dat ook weer softwarematig tegengegaan...
Robertvs
Donateur

gromsound schreef: 23 jan 2023, 11:44
de rallye dame Margriet Bot, tevens een van de oprichters van de dafclub in 1980, kwam zeer uitgebreid aan het woord in een daf docu van een paar jaar terug, ik dacht van Andere Tijden.
vd week mevr Bot gezien, rijdt nog in haar 600 coupe :clap:

Résumé

Provolid Irène van de Weetering toont haar Witte Wijvenplan. Politicus Nico Verlaan vertelt over de strategie van de Boerenpartij. En Ad Bouman neemt Philip mee naar de studio van Radio Veronica voor de beats van de jaren zestig. Samen met Margriet Bot rijdt Philip een rally in de iconische auto uit deze tijd: de DAF 600.

https://programmestv.sudinfo.be/content ... chaine=460
541, 544, 585, (F9638 unrefurbished in dit theater) CD104, 204, 304-1, en nog wat Onkyo en Marantz spul
En nog een lieve vrouw , 2kids, fijne Opel en fijn huis.... what else :lol:
gromsound
Contacteer:

even teruggebladerd in de clubbladen, haar echtgenoot Bob (81) was overleden. ik meende zij iets later ook maar dat is blijkbaar onjuist. vermoedelijk verward met het andere oprichters echtpaar, die gingen vrijwel tegelijk.

Margriet rijdt een 66 coupe, die is van de snellere dafs :D Freriks werd -vermoedelijk met ingehouden tegenzin- in een aaidafje gezet :lol: .
Harry

Vanavond 20:30u op NPO2-extra:
Travelin’band, een film die het concert van Creedence Clearwater Revival in de Royal Albert Hall te Londen vastlegt tijdens hun Europese tournee in 1970. Verteld door Jeff Bridges.
Audiophiles don’t use their equipment to listen to music, audiophiles use music to listen to their equipment. (© Alan Parsons)
Henk Ockers
Donateur

Vanavond een uitgebreide docu over Amy Winehouse.

Net 5 20.30 uur

Het verhaal van zesvoudig Grammy-winnares Amy Winehouse, de enorm getalenteerde, maar gedoemde Britse singer-songwriter. Aan de hand van nooit eerder vertoonde archiefbeelden en nooit eerder gehoorde nummers wordt een beeld geschetst van de moeilijke wereld waarin ze leefde. Vanaf haar tienerjaren, waarin ze al haar zangkwaliteiten liet zien, tot haar succes en vervolgens de neerwaartse spiraal van alcoholisme en drugs.
In de ijskast is ook nog plaats genoeg. :dance:
gromsound
Contacteer:

twee voor ons boeiende docus van de week:

eerst vanavond een andere tijden special van maar liefst een uur lengte over 'het huis van de toekomst' van ons aller Grote Smurf. het blijkt er nog steeds te staan, maar hoe lang nog? ze gaan kijken met dochterlief (die volgens mij als peuter wel eens figureerde in Chriet's programma).

en dan dinsdag een lange docu over Candy Dulfer.

de voorjaars komkommerijd is blijkbaar voorbij :D
Will
Donateur
Contacteer:

En vanavond na Andere Tijden is er om tien uur op npo3 De Platenzaak over Trafassi.

In het Evoluon komt het Huis van de toekomst ook nog aan bod. Het is leuk om te zien dat dingen die toen als overbodig gezien werden (centrale regeling, zonnepanelen, stembediening, gordijnen elektrisch bedienen, camera’s en de camera deurbel) nu gemeengoed zijn of worden.

Ik schrok wel waarom het al na zeven jaar gesloten is. Niet omdat het achterhaald was, maar omdat het contact afgelopen was.

gromsound
Contacteer:

dingen die toen als overbodig gezien werden
afgezien van de zonnepanelen vind ik dat voor de rest nog steeds. zinloos technisch geweld, kost alleen maar extra materiaal en energie.

In 1990 was ik met de club op de 1000 dafjesdag in het autotron toen mocht je gratis het huis vd toekomst in. vond het meer grappig dan zinvol, en het was ook nog doorgestoken kaart want op het eind van de rondleiding werd -heel eerlijk- getoond dat in de kelder een legertje operators zat om de spullen zogenaamd 'met stemherkenning' te bedienen. ook de computertoetsenborden waren fake, er hing een camera boven om de commando's van de bezoeker te effectueren (ctr-alt-del werkte bv niet :mrgreen: ) .

leuk uithangbordje van de deelnemende sponsorbedrijven zoals Nefit, meer eigenlijk niet.
Will
Donateur
Contacteer:

Bij het demonstreren van een visie gaat het er niet om hoe je die visie demonstreert.

Als het veertig jaar geleden al mogelijk was geweest met de techniek van toen, dan was het een Huis van de toekomst een rapportage geweest.

Plaats reactie